A Questionnaire For The Funders Of The
Searchlight "Educational" Trust

1) Are you aware that the Searchlight Educational Trust is part of
the Searchlight Organisation, which includes Searchlight magazine?

2) Are you aware that the co-editor of Searchlight magazine, Nick
Lowles, is a fully paid up member of the British National Party?
(0%

3) Are you aware that Searchlight is a grossly defamatory magazine
and regularly carries articles accusing all manner of people of
serious criminal acts? (2)

4) Are you aware that one-time Searchlight columnist Ray Hill has

three convictions for violence including a two year sentence for a
serious assault on a police officer and an anti-Semitic attack on

a Jewish café owner? (3)

5) Are you aware that the aforementioned Ray Hill is a self-
confessed synagogue desecrator? (4)

6) Did you know that Mrs Sonia Gable of the Searchlight
Educational Trust and sub-editor of Searchlight magazine - the
former Sonia Hochfelder - is a former leading member of the
National Front and other far right organisations, and rather than
any sort of "mole" as was claimed after her antecedents were
exposed, was a dedicated racial-nationalist who combined white
racial-nationalism with a passionate defence of Zionism? (5)

7) Did you know that the Searchlight Organisation advocates a no-
platform for racists, Fascists and "anti-Semites" and that they
decide who is a racist, Fascist or anti-Semite? This can include
people whose relatives were once members of the National Front,
and members of the Socialist Workers Party. (6)

8) Do you know where money donated to the Searchlight Educational
Trust will go?

9) Did you know that in 1992 Gerry Gable claimed to have paid
Keith Thompson - a man Gable himself describes as a Fascist - £980
for information? (7)

10) Did you know that in July 1996 Gerry Gable admitted in civil
proceedings that he had paid half a dozen members of the British
National Party for information?



11) Did you know that one of Gerry Gable's "moles" boasted in his
own handwriting to stealing money from a bookshop? (8)

12) Did you know that in the mid 1970s Searchlight magazine ran a
series of scare stories about a mysterious "Nazi underground"
organisation named Column 88 but that in 1993, Searchlight claimed
that Column 88 was "a honey-trap organisation controlled by
British intelligence™. (9)

13) Did you know that like the lying, scheming, duplicitous piece
of slime he is, Gerry Gable has cynically expleoited Jewish
suffering by claiming repeatedly to have brought to justice those
responsible for the death of a Jewish student in an arson attack
in 1964, and that the youth who died in this fire was actually the
victim of a tragic accident? (10)

14) Did you know that from its inception Searchlight's controllers
have been racial Jews? And that the gerrymandering of Jewish
hatemongers in the misnamed "anti-racist"™ movement has been and
remains a major cause of anti-Semitism in Britain and throughout
the world?

15) Have you received any assurances that donations made to the
Searchlight Educational Trust will not be used for any of the
following purposes?

a) paying members of the British National Party to report on
meetings?

b) paying far right activists to incite racial hatred?

c) paying legal bills, particularly with regard to defamation
actions brought against Searchlight magazine?

16} Did you know that one of the groups Gerry Gable claims to run
"moles" in is Combat 18, the "Nazi" terrorist outfit which claimed
responsibility for the recent nail bomb outrages in Brixton and
Brick Lane? '

Notes And References

(1) Searchlight, January 1999, No 283, page 3.

(2) In April 1975, Searchlight accused the former British Nazi
leader Colin Jordan of conspiracy to murder, and narrowly escaped
prosecution for criminal libel. In 1981 it implicated a number of
men in a fictitious plot to bomb the Notting Hill Carnival and in
running guns in Leicester. In 1986 it started a smear story about
an MP who has allegedly hired a hit man; Private Eye named the MP
concerned and ended up paying out libel damages. In 1991,
Searchlight was sued for defamation by the tableoid journalist



Garry Bushell after smearing him as a Nazi. Like Bushell, many
other people have been libelled by Searchlight over the years, but
the law of libel, like the Ritz, is open to everyone.

(3) Hill was gaoled in 1962 for a vicious assault on a police
officer committed in the course of stealing cigarettes from a
vending machine. Later, he assaulted a journalist and was fined.
In 1979 he pleaded guilty to an assault on Jewish café owner Peter
Josephs in 1969. Hill turned himself in after returning to Britain
from South Africa where he'd fled while on bail. He fled from
South Africa after jumping bail on a fraud charge! For
documentation on Ray Hill the reader is referred to LIARS OUGHT TO
HAVE GOOD MEMORIES: The True, Unsanitised Story Of "Searchlight"
Mole Ray Hill with a critique of The Other Face of Terror, by
Alexander Baron, published by InfoText Manuscripts, London,

(1994).

(4) Hill made this boast to the News Of The World in 1984.

(5) Sweet Sonia used to write for the League of St George magazine
League Review, and on one occasion was referred to by an irritated
correspondent as "Jew S. Hochfelder".

(6) In the April 1992 issue of Searchlight the SWP was accused of
peddling "its own brand of antisemitism" in Socialist Worker. The
SWP's heresy had been to compare the Zionist brutalisation of the
Palestinians with the Nazi treatment of the Jews. Ironically, the
rabidly anti-Zionist Socialist Workers Party was founded by a Jew
and has a heavy Jewish membership.

(7) Gable made this claim - through his barrister - when he stoocd
trial in connection with an affray in Kensington Library the
previous year.

(8) The mentally unbalanced Tim Hepple, whose activities have been
documented by independent researcher Larry O'Hara in two
pamphlets: A Lie Too Far and At War With The Truth.

(9) As late as 1991, Gable himself wrote in an essay, The Far
Right In Contemporary Britain, that "[Column 88] has existed in
this country since the war years", and that it is said to "punish
those who break their oaths of allegiance™ to the Nazi secret
society. Later in the same essay, he identified Major Ian Souter
Clarence as its military commander. Yet in April 1993, Searchlight
claimed that Coclumn 88 was "a honey-trap organisation controlled
by British intelligence".

(10) Gable appears to have first made this claim in an October
1987 interview with the Jewish Chronicle. If the paper had
consulted its own archive it would have seen that the November
1964 fire at the Mesifta Talmudical College in Stamford Hill was
an accidental fire. It resulted in the death of one student and
serious injury to another.

Published by InfoText Manuscripts, ¢/o 93¢ Venner Road, Sydenham,
London SEZ26 5HU.



