THIB I8 AN OFEN LETTER
R RIS IS S ST TN AR ET e
MORRIS RILEY
3, HERALAUGH WAY
CHESTERFIELD
DERBYSHIRE
840 2UU
ENGLAND

TEL/FAX: (01&46) 21779
MOBILE (0389) 737702

Date 19 August 1996

MORE ABOUT HOW SEARCHLIGHT "BETB8-UFR" FPEOFLE FOR MURDER.

A s e e St e St S S S e S i P ot e S P S S e S e Tt S e St S St o S S R S B e B e S et S e e e S e P o e S

Dear Bira

Not only were Kerr and Riley placed in a position to be murdered,
the same had happened a decade ago. "Far Right Spooks Move In"
written by the former CFPGB member Chris Horrie was published by
SERARCHLIBGHT in January 1986. The article was an attack upon the
Executive Intelligence Review (EIR), which contained veiled in-
citement against EIR:
A former member of the arganisation that we spoke to warned us
that the orpanisation "kills" and a U.K. private security firm
[Lmore about this laterl which has strong links to British
intelligence, has given a similar warning.

On 4 April IZVESTIA published an article which contained
"effusive praise for a British publication called SBEARCHLIGHT...
that in January 1986&...first floated the line that La Rouche’'s
[EIR] associates are killers." Within a matter of weeks the
terrorist group Action Direct in FParis fire—bombed the EIR office
causing injuries and deaths. The KGB had sub-contracted the
terrorist operation to Action Direct. One cannot without further
investigation(s) link all of the aforementioned together. A
mutuality of interests may have been the case, until proven
otherwise.

The U.K. security firm was Control Risks. Prior to Riley’s visit
to the EIR HQ@ in August 1985 in Wiesbaden the firm had merely
said that it could provide him with armed security protection if
he so desired. He did not, and departed from the EIR HQ unharmed,
as expected, as apposed to the C.F. induced fears disseminated to
Riley from Horrie.

{(With repard to the aforementioned, Riley is willing to swear on
oath an affidavit at any time) :

Dne last point, the editor of SEARCHLIGHT was always "sensitive"
about anything being published about SERRCHLIGHT and the murky,
perhaps KBB-linked, Soviet connection. Indeed, when the magazine
VOLYA hinted at this area SEARCHLIGHT threatened legal action.

One could never, could one, accuse SEARCHLIGHT of such actions.

It was merely a case of SEARCHLIBGHT being given information about.
WW II fascists — the fact that some of this-'information' was.

KGR disinformation hardly affects the role of SEARCHLIGHT.



We can obviously, howsver, see that at least three articles — the
mid 1980's one with attendant disastrous results - placed people
in danger. Ferhaps, until pointed out, SEARCHLIGHT did not
realise the possible results of what they published, or perhaps
they did not give a toss, because it was all part of fighting
their ideological, and the Soviet Union's, enemies. ;

Yours faithfully

MORRIS RILEY.




