£2.00

Lobster
26

ISSN 0964-0436

30 years on; it’s still interesting, still important

WANTED

TREASON

THIS MAN iswanted for treasonous
activities against the United States:

. Betraying the Constitution (which

he swore to uphold):

He is turning the scvereignty of
the U. 5. over to the communmist
controlled United Nations.

He isbetraying our friends(Cuba,
Katanga, Portugal} andbefriend-
ing our enemies (Russia, Yugosla-
via, Poland ).

2.He hasbeen WRONG en innu-

merable issues affacting the se-
curity of the U.S. {United Nations-
Berlin wall-Missle removal-Cuba.
Wheatdeals-Test Ban Tresty,elc.)

1 Hehasbeenlax inenforcing Com-

munist Registration laws.

4. He hasgiven suppert and encour-

agement to the Communist insp-
ired racial riots.

. He has illegally invaded a sover-

eign State with federal troops.

. He has consistantly appointed

Anti-Christians to Federal office:
Upholds the Supreme Court in
its Anti-Christian rulings.

Aliens and known Communists
abound in Federal offices.

. He has been caught in fantastic

LIES to the American people-in-
cluding personal ones I.ilw his
previous marraige and divorce).

Anthony Frewin on recent JFK literature
British military LSD testing

Larry O'Hara part 4

Daniel Brandt on Cyberspace, Secrecy and Spooks
More on MI5, Searchlight; reviews.




Searchlight again

In the Daniel Brandt essay in this issue there is a section on the
scandal in the United States resulting from the discovery that
the Jewish organisation, the Anti-Defamation League (ADL),
has been found to be collecting data on hundreds of political
groups, both right and left, and trading data with agencies of
the U.S. state, such as the FBI. The best summary so far of this
story to date — and a list of the groups being spied on - is to be
found in the Covert Action Quarterly, no. 45, Summer 1993.

There is no ADL in the U.K. that I am aware of: its nearest
equivalent is Searchlight, which, while tiny in comparison, is
doing the same sort of thing. But what a contrast between the
attention and seriousness given to the ADL spying story in the
U.S. where it has been reported coast to coast, and the total
lack of interest shown by our major media in the developing
critique of Searchlight.

Since the last issue of Lobster, a number of publications have

commented on the Larry O'Hara/Green Anarchist pamphlet
attacking Searchlight, A Lie Too Far (see Lobster 25 p. 21 for
details).
Class War 60 (September '93) commented on the pamphlet’s
allegations that ‘none of this is news to us; as long ago as 1985
Class War was temporarily expelled from Anti-Fascist Action
after Gerry Gable, Searchlight’s editor, spread lies that we were
Nazis.’

Freedom (18 September) commented in its review of the
pamphlet that ‘Searchlight's links to the (secret) state are — or
should be - well known’; and commented that Larry O"Hara
had been ‘the victim of a sustained, and even more absurd
smear campaign over the past year or so’.

Outlook (July 1993) reviewing A Lie too Far, asked “Who else is
Searchlight destabilising, and for whose benefit?’

Here and Now 14 (October '93) discussed the dispute, carried a
long, detailed chronology of events surrounding the
O’Hara/Searchlight conflict, and a very interesting (5 page)

critical discussion of anti-fascism and its role within the British
left. At the end of that essay there is this statement:

‘Larry O’'Hara has been accused by Searchlight of being a
fellow traveller of fascists. This is a lie concocted by Gerry
Gable for reasons best known to himself. Here and Now
supports Larry O'Hara’s right to carry out his research
wherever it may lead him, and condemns the use of
intimidation and guilt by association to silence discussion.’.
On Qctober 15 the New Statesman and Society published a piece
by its deputy editor, Paul Anderson, which surveyed the
dispute with Searchlight and took O’Hara's side.

Gerry Gable replied in the issue of 22 October, claimed to be
bored with O’Hara (after smearing him for nearly a year!), but
admitted he had dealings with the security services
(unspecified).

October also saw Alexander Baron’s curiously titled Editors!
Are You Being Fed A Load Of Bullshit? You Are If You Subscribe to
Searchlight: A Documented Expose Of Gable's Error-prone,
Lie-ridden, Mischief-making Magazine. This is 25 A4 pages which
does indeed document and expose Searchlight in the manner
its title advertises. Alas, as well as 24 pages of solid, frequently
fascinating research, Mr Baron has indulged himself in about a
page’s worth of personal insults and abuse worthy of
Searchlight itself. Mr Baron’s work should be approached with
care by those of a sensitive, politically correct sensibility. At
the end of a recent ‘open letter’ he has circulated, he describes
himself as as ‘Libertarian, atheist, rationalist, anti-Zionist,
Social Crediter and homophobe.” Be that as it may, this
pamphlet is still excellent value at £1.50 from Anglo-Hebrew
Publishing, BCM Mono, Box 2293, London WCIN 3XX.

The assault on O’'Hara continued in almost every issue
of Searchlight from January through to September. It reached
some kind of peak of absurdity and inaccuracy in August with
another ‘Ray Hill column’, the relevant part of which is
reproduced below. The numbers added to the text by me'refer
to the points below.

terrorists  or  their

It had to happen. Larry O'Hara. who for more
than two years has been slandering anti-fas-
cists and accusing Searchlight of being the
centre of a web of intelligence intrigue, in
league with British intelligence, Mossad and
probably the Salvation Army, has found his
way into the arms of the very same MIS he is
always going on about.

Searchlight first ran into this now very
paranoid “researcher” back in 1988. Since
then he has found his way into the political
arms of Patrick Harrington, the state’s best
friend on the far right, Steven John Brady, the
Ulster Loyalist terrorist admirer and former
vice fiihrer of the National Front, and, word
has it, a range of other nazis, racists and
extreme right-wingers from Western Goals to
the Revolutionary Conservative Caucus.
When [ described him in my column as an
errand boy for Patrick Harrington, the Press
Complaints Commission held that this was
fair comment.

Not satisfied with attacking Searchiight, its
editor and Andrew Bell. a television producer
and my co-author on The Other Face of
Terror, he is now making forays into America
and Australia. His ets are never nazis.
always anti-fascists.

So along comes Morris Riley, failed author
and, in his own words, a Special Intelligence
Service operator. O"Hara sends him a copy of
his unreadable booklet A Lie Too Far and
asks him for information on anti-fascist moles
working inside nazi groups.

Riley, almost but not quite as potty as

O'Hara, responds as favourably as he can, but
as he knows next to nothing he invents. The
reason his books do not get into print is
because most of the matenal he writes, at the
behest of his intelligence masters, is
libelous that no lawyer would pass it. The let-
ter to O'Hara reflects this inability to tell
truth from fiction.

Gerry Gable is accused of being in some
kind of plot with the KGB to kill Ly
LaRouche’s people in Paris some years ago.
In making this accusation he grossly libels an
academic and writer by saying that Gerry had
oaid this man to attend a LaRouche gathering
‘0 gain information on the organisation.
Searchlight acwally sent somebody 1o a
World Anti Communist League conference
‘abroad. No attempt was made to kill anyone
and the conference had no connection with
LaRouche.

It says something about the low standard of
recruitment by British intelligence when they
have to hire misfits like Morris Riley. His
greatest achievement on their behalf, and this
is from the horse's mouth, was when he was
used to infiltrate Militant in the 1980s. He
told Gerry and a colleague what he was doing
and also gave them the name of the person
running him.

A more sinister person whom Riley was
close to was a man called Pat Jordan, who is
now serving a very long sentence for being a
spotter for IRA bombers, Jordan wrote to
Searchlight from prison recently. Searchlight
ignored his letter, having no interest in

Lobster 26 19

®
©

communicating  with
helpers, but [ wonder what that was all about.

Riley's lack of ability as super spook
became very apparent when he insisted on
trying to foist an unusable programme idea on
colleagues of Gerry in television. A free
lunch always at the forefront of his mind,
Riley went off, leaving his unlocked briefcase

in their office. Gerry promptly opened it and @

copied Riley's rather interesting address
book. Watch this space.

O'Hara cannot claim he does not know of
Riley’s SIS connections because Riley spells
it out in his letter to him dated 13 July 1993.
In the letter Riley says Gerry paid him money
to do some spying on the far right. The pur-
pose of the money was to lure him in
because, knowing how loose-tongued he is.
Gerry was trving to find out who was behind
a smear campaign against Searchlight in
1982, similar to the one being run by Larry
(O'Hara and his playmates at present.

So there we go. Gerry is now working for
MI5, Mossad and the KGB all at the some
time. But we now know what Larry O'Hara
is. Not just an errand boy for the nazis, now
he has made it into the big time as an infor-
mant for an agent of the SIS.

1 suppose it is ironic that Robin Ramsey.
who runs one of the two Lobster magazines
now doing the rounds and got his first real
boost by using Searchlight's 1970s research”
in his magazine a few years ago. has now
joined the O'Hara bandwagon in accusing
Searchlight of having MI5 connections.




Notice, first, that it's called the Ray Hill column. Does Hill
write it? If he does he has a remarkable knowledge of the early
years of Searchlight.

1. ‘His targets are never nazis’. Nazis? This is the core of the
Searchlight ideology. The British right are all closet nazis; nazis
never change; once a nazi always a nazi — childish
simplification. Lobster has published about 20,000? 30,000?
words by Larry O'Hara on the British neo-fascists, some (but

not all) of whom affect a national socialist ideology; some (but:

not all) of whom are Jew haters.

2. ‘Special Intelligence Service’ — sic. Presumably he means
Secret Intelligence Service. Stupid mistake or someone trying
be clever, pretending they don't actually know the other name
of MI6?

3. ‘At the behest of his intelligence masters’ - there is no
evidence that Morris has any intelligence masters and he -
while flattered, perhaps — denies it.

4. ‘plot with KGB etc’ — Gable has simply misread or
misrepresented Morris Riley’s letter to O’Hara. (And how did
he get it? Riley denies sending him a copy.) I have
subsequently seen a copy and this just isn’t there.

5. 'Pat Jordan’ — actually Peter Jordan.

6. TRA ’ — actually INLA.

7. Hang onto your address books while Gable’s about!

8. ‘Riley spells it out in his letter’ — no he doesn’t. At one point
Riley writes, ‘SIS told me’ to drop somebody. It's just Morris's
shorthand. He meant an ex SIS officer he was then
corresponding with. But since the Riley letter was stolen,
Gerry Gable could hardly ring Morris up and check what he
meant, could he?

9. I'm certain that Morris is not an SIS agent. He's an
accountant who is interested in spooks.

10. ‘Has now joined the O'Hara bandwaggon’. Ho ho. It was
in Lobster 11, seven years ago in 1986, that I said I thought
Searchlight was being run at some level by MI5. Yes, I used
some of Searchlight’s material in Lobster 11, every bit of it,
unlike Searchlight, fully sourced and acknowledged.

Whether or not you believe that Searchlight is being run
by/with the help of the British secret state, as Larry O'Hara
and I (and others) do, no magazine which publishes crap like
this deserves to be taken seriously.

Errors, corrections, apologies

My apologies to Mr A. Baron. At the top of p. 24 of Lobster 251
stated that Mr Baron 'has been circulating odd bits and pieces
around the British far right for quite a while now’. It would
have been more accurate to write that odd bits and pieces about
Mr Baron have been circulating.

An account of some of his complicated dealings with the
right and Searchlight are included in his August pamphlet,
Why do Rich Men Steal? (Anglo-Hebrew Publishing, Box 2293,
BCM Mono London WCIN 3XX, no price stated) Try this
sectionon p. 11.

‘After one of [publisher] Hancock’s underlings had played a
dirty trick on me I terminated our business arrangement.
Hancock refused to repay me some money he owed me so I
sued him in the County Court. Later, after I'd received a
number of death threats, and a forged birth certificate had
been distributed around the extreme right (purporting to
prove my Jewish origins), I decided to teach him a further
lesson and contacted Gerry Gable, the editor of the state-
sponsored ‘anti-fascist’ magazine Searchlight, and suggested
he plant a story about Hancock doing business with a Jewish
porn merchant in the tabloid press. To this end I sent Gable
some photographs of myself posing outside a synagogue.”

And so forth. (No wonder I got muddled....)

*

In Lobster 25, (p. 11) I stated that some of the material for
Julianne McKinney’s mind control report had come from
Harlan Girard. Ms McKinney denies this. Harlan Girard says
it's true. I can’t tell which of them is telling the truth (nor think
it matters greatly). However, Ms McKinney is right to upbraid
me for not checking with her before making the statement and
for that I apologise.

Funny, I thought I remembered this.

In my little piece on p. 11, ‘Enemies of the state’, I referred to
NUM President Arthur Scargill as ‘smeared all over the media
as recepient of a cheap morgage (in some version a morgage
paid for by Moscow and/or Libya) which didn’t exist. (It
astonishes me that Terry Pattinson at the Daily Mirror and
Roger Cook at Central TV, in particular, have stayed on in
their jobs after fronting stories on this not only completely
false but so obviously sourced back to the secret state.’

Ian Pollard, researcher for the Channel 4 documentary, The
Arthur Legend, which examined the generation of these
smears, wrote to correct me.

“The Mirror and Cook claimed that Scargill had corruptly
used donations designed for striking miners to pay off his
personal mortage of £25,000. It was further claimed that the
cash involved came from Libya and was brought here by Altaf
Abbasi, before being taken in to the NUM. This was the claim.
It was untrue. We know now, however, that money did come
from the Libyans. There was no allegation that he was the
recepient of a ‘‘cheap mortgage”’. There was no allegation that
the Soviets paid off the mortgage. There was a claim that the
USSR sent lots of dosh, which was true..... It later transpired
that Arthur Scargill received a mortgage from the International
Miners Organisation at the usual (preferential) NUM rates,
which he paid back (accepted by all) but that wasn't part of the
smear.’

Pollard further points out that Pattinson has subsequently
been dismissed by the Mirror — but not for anything to do with
this story.

Lobster 26 page 20



