Before You Take The Searchlight Organisation’s
Advice On Racial Attacks, There Are A Few Questions
You Should Ask Mr Gable And The Other Liars,
Hatemongers And Secret State Narks

From His Error-prone, Lie-Ridden,

Mischief-making Magazine

One of the organisations scheduled 10 give evidence to this commission is Searchlight magazine. Search-
light has been published continuously since 1975 and calls itself the International Anti-Fascist Monthly.
This sounds impressive, but there are a number of disturbing features about Searchlight which give cause
for concern, and which should disqualify it from giving evidence to an inquiry on racial attacks, or indeed
any government inquiry at all. You might like to ask the staff of Searchlight one or two questions. Just one
or two. Here they are:

Pictured below is the former Sonia Hochfelder. Now Mrs Sonia Gable, she is the wife of the publisher and
editor of Searchlight; she is also the Corzespondent for and a Director of the Searchlight Educational Trust.
How is it that a former member of the National Front and the "Nazi fan club" League of St George is now
one of the controllers of an international "anti-fascist" organisation?

Sonia Hochfelder of the
National Party (she has since then
joined and left the Front): and there
were also a number of National
Front members including, according
to our information, Ian Souter Clar-
ence and Don Sawyer.

Sonia Hochfelder



It may be argued that Mrs Gable is a "reformed fascist", but if this is the case, why does Searchlight con-
tinue to harass former members of far right groups who have long since opted out of extremist politics, or
even joined the Conservative Party?

It might also be pointed out that in the early sixties, Mr Gable was a member of the violent, quasi-fascist
62 Group, (1) a bunch of Jewish thugs which made unprovoked attacks on fascists and fellow travellers. Not
"counter-demonstrations” of the kind the Anti Racist Alliance make, peaceful orderly and democratic. Not
even riots of the kind the Anti Nazi League has become renowned for. But vicious, unprovoked attacks by
gangs on groups of people or individuals.

The 62 Group may be long gone, but the "anti-fascist" thugs are still with us. In 1991, Mr Gable was
charged with and later acquitted of organising an attack on a group of "fascists" who were holding a private
meeting in Kensington Library. He invaded the meeting with a group of thugs from the violent, pro-IRA
Red Action group. Although Gable was eventually acquitted of organising the attack - rightly so, as it hap-
pens (2) - he has yet to explain where he and his thuggish friends obtained their forged tickets for the meet-
ing. Perhaps you’d like to ask him?

Why does Searchlight employ aati-Semite, racist and thrice convicted thug Ray Hill as a columnist? In his
Hill Street News column in Searcklight, "reformed Nazi" Hill refers to Black Separatists as Gucci-outfitted
bunches of middle-class wankers. (3) The magazine has also smeared a distinguished Talmudic scholar as a
neo-Nazi collaborationist because he prefers to debate with rather than incite violence against extreme righ-
tists. (4) Searchlight has also campaigned against American Black Separatist Louis Farrakhan, who was
referred to as a "worm" in the magazine. (5)

In October this year, independent researcher Larry O’Hara published Ar War With The Truth in which he
accused Searchlight editor Gerry Gable of publishing a fake Nazi fanzine peppered with anti-Semitic lan-
guage. Mr O’Hara has claimed on a number of occasions that Gerry Gable has been involved in the fabrica-
tion of documents going back many years. If there is no truth whatsoever in these allegations, why hasn’t
Mr Gable issued a libel writ against Mr O’Hara, or at the very least, sought an injunction against him to pre-
vent him from distributing this publication? (6)

Searchlight’s stock retort that O’Hara is a "Nazi fellow traveller" won’t wash either, because O’Hara has
been given space in such rabidly anti-Semitic publications as the New Statesman and Tribune to air his
Views.

Mr O’Hara has also claimed that Searchlight works hand-in-hand with various British intelligence organi-
sations. If that is not the case, perhaps Searchlight would like to explain how it obtained classified docu-
ments on the Islamic pseudo-historian and anti-Semite Ahmed Rami which were published in the June 1993
issue of the magazine. If Searchlight did obtain these from one of its buddies in M.I. something or other,
what did it give Mrs Rimington in return?

This raises another point too, why does the supposedly so-racist British Secret State want more and more
repressive race laws, as presumably it does, if it backs the likes of Searchlight? Could it be that "anti-
racism" is as much about people control as it is about fighting racial bigotry? Why don’t you ask Search-
light?

If Searchlight is so concerned about black rights, why, in 1990, did it ban a number of people from a meet-
ing in a London synagogue? (7) Curiously, none of these people were white.

If Searchlight is such a committed "anti-racist publication and such a devout believer in equal oppor-
tunities, why doesn’t it have a single black or Asian member on its staff?



Reflex is the French equivalent of
.Searchlight. It publishes a magazine and
carries out excellent research and analysis
of the far right in France. Its staff have a

REFLEX
FRANCE ===

LR, Vited

Le Pen faces up to drop in support

The cartoon (above) regularly appears in Searchlight. As this is a magazine which, ostensibly, campaigns
against violence, it is curious is it not that every month it incites violence against French politician Jean
Marie Le Pen? Furthermore, as the staff of Searchlight is largely Jewish, and as it has always been Jewish-
owned and Jewish-controlled, (8) some misguided people on the extreme right might interpret such a car-
toon as a clear incitement to racial hatred against Aryans by Jews. In fact, this is almost certainly the case.
Many members of the British National Party and their fellow travellers believe Searchlight to be part and
parcel of the all-pervasive international Jewish conspiracy, a belief Searchlight has always done its best to
perpetuate. This amounts to a cynical and quite callous exploitation of anti-Semitism. Perhaps you’d also
like to ask Mr Gable and his cronies why he considers anti-Semitism to be an evil - as it unquestionably is -
but not anti-Aryanism.

strong sense of international cooperation
and have agreed to exchange articles with
Searchlight on a regular basis.

In 1986, Searchlight’s European editor Graeme Atkinson brought an unfair dismissal case against his em-
ployer the Morning Star newspaper. The paper sacked him after he participated in a TV programme in
which he claimed an attempt had been made to recruit him by Bulgarian Intelligence. (9) You might like to
ask Searchlight’s publisher Gerry Gable why he employs a fantasist like Mr Atkinson. We suspect it’s be-
cause they are two of a kind,; if anything, Mr Gable’s fantasies are a great deal more bizarre.

How accurate is Searchlight’s assessment of the scope and nature of racial violence? Bearing in mind that
editor Gable cost the BBC a half million pound payout in libel damages over the 1984 Panorama pro-
gramme Maggie’s Militant Tendency; (10) and he also cost Private Eye a packet when he fed that magazine
a fantasy about the Conservative MP Gerald Howarth plotting to kill him. (11) Bearing in mind too that
Searchlight has been predicting that the "fascists™ are "just about to resort to mass terror" since it was laun-
ched, how much faith do you have in the magazine and its staff? (12)

Finally, you might like to ask the staff of Searchlight magazine if they realise that their sister organisation
the Searchlight Educational Trust - which is run by Mr and Mrs Gable - is currently being investigated by
the Charity Commission for carrying out political propagandising, which is of course incompatible with its
charitable status,

Notes And References

(1) Lobster, issue 12, page 35.

(2) Someone who was at the scene said that Gable did indeed try to stop the violence, as his counsel
claimed in court; he panicked when an old man was knocked to the ground. Jeffrey Hamm, who was in his
seventies, was suffering from Parkinson’s disease. He has since died.

(3) Issue 204, June 1992, page 11.

(4) Issue 205, page 10 refers thus to Rabbi Schiller of the Yeshiva University, New York. Schiller’s
"crime" is that he debates with Third Way boss Patrick Harrington. He has also attended Harrington’s
party’s meetings, and contributes occasional articles to his magazine. Harrington hardly qualifies as a na-
tionalist, much less a "Nazi".

(5) Issue 158 ran a story called FARRAKHAN OF WORMS.

(6) In 1987, an injunction was obtained by a group of people against an issue of Searchlight to prevent fur-
ther distribution.

(7) See Black People Banned From Meeting and SEARCHLIGHT: The Slide into Racism, published in the
left wing magazine Return, No &, December 1990.



(8) The first editor of the Searchlight broadsheet was Jewish MP Reg Freeson. "Anti-fascist" and race agi-
tator Maurice Ludmer was the managing editor and editor when it was launched as a magazine in 1975.
When Ludmer died of a heart attack in 1981, the non-Jewish Veronica Ware took over as editor, but it
would be true to say that the two people who, right from the start, directed the agency and the magazine and
owned and controlled it, were Maurice Ludmer and Gerry Gable, both Jewish.

(9) See for example, Reporter who talked of KGB loses appeal, published in the Times, September 17,
1986, page 3, and "BE A SPY" APPROACH: New Mills journalist tells of contact by Bulgarian Intelligence,
published in the High Peak Reporter, September 26, 1986, pages 1-2.

(10) When Gable denies this, like the liar he is, you might ask him how many programmes he’s "re-
searched" for the BBC since.

(11) Private Eye paid out substantial damages to Mr Howarth and other parties.

(12) On November 28th, Searchlight held a seminar at the Spiro Institute on the theme of "Ballots and
Bombs". In 1989 it published a pamphlet called From Ballots to Bombs: The Inside Story of the National
Front’s Political Soldiers; in 1981 it reported the mythical Notting Hill Carnival Bomb Plot. An attempt
was made to link this with the Bologna station bomb, which was also laid at the door of "fascists", but the
people convicted of the Bologna bombing were subsequently cleared Birmingham Six style, and the identity
of the real perpetrators remains a mystery. In an early issue of Searchlight, (no 23), the front cover pro-
claimed RACISTS PLOT TO ESCALATE BOMB WAR. Then there was the Column 88 scare which they ran
from 1975 to 1978. This organisation was said to have had an underground army of three hundred men and
women. So what happened to it?

P/ubllshed by Brixton Black People’s Truth In Media Campaign,

Box 2295
BCM Mono
London WCIN 3XX.



